Varje år har
Kungsbackasimsällskap en Kick-off i augusti för tävlingssimmarna och deras familjer. Men det
är inte fysisk träning, utan mer teambuilding och föreläsningar på schemat.
Kungsbacka Simsällskap är en simklubb som verkar i Kungsbacka och Fjärås med
omnejd. Klubben har cirka 2000 aktiva medlemmar och bedriver verksamhet i alla
8 nivåer som erbjuds inom svenska simförbundets simlinje.
Kakor och godis tar ju
snabbt slut och då handlar kunderna ännu mer
– Jag har varit
ansvarig för försäljningar i mina barns skolklasser. Vi har sålt produkter från
Kakservice och tyckt det var både lättsålt och populärt! Så jag testade det i Simsällskapet också,
säger Susann, aktiv förälder i klubben.
En stor fördel med
Kakservice är att kakorna och knäckebröden är förbrukningsvaror. De tar ju helt
enkelt slut och då vill kunderna köpa igen!
Tydliga
mål ger resultat
– Vi brukar sätta upp
ett tydligt mål och även arrangera en tävling. Det är ju inte så att vi kräver att alla ska
sälja ett visst antal burkar, men de som verkligen vill och tycker det är roligt vill vi belöna
lite extra. Och det känns verkligen som att tävlingen sporrar dem att kämpa lite extra. Ända in
i kaklet som vi brukar säga!
– Det bästa med
Kakservice är att det är ett välkänt märke, många vet hur sortimentet ser ut.
Och många har redan sina favoriter som de gärna köper igen och igen!
Tre tips från Susann:
Informera tydligt och motivera säljarna!
Påminn med säljtips då och då under försäljningsperioden!
Hitta företag som vill köpa till sina fikarum – det är guld!